Mindig is érdekelt az asztrológia, azon belül is a horoszkópok. Tudom, hogy sokan szkeptikusak a témával kapcsolatban, és meg is értem őket. Én azonban már gyerekkoromban szerettem horoszkópokat nézegetni, érdekelt, hogy mi a csillagjegyem, sőt, lázasan néztem utána az aszcendensemnek is. A barátnőimmel sokszor volt közös program, hogy összeültünk, és horoszkópokat nézegettünk, és tippelgettük, vajon melyikünkre mi vár az elkövetkező hónapban. És többször tapasztaltam már életem során azt, hogy egy-egy horoszkóp jóslata döbbenetesen pontosan beigazolódott. Sok vitát is lefolytattam már a témában másokkal, hiszen a legtöbben hókuszpókusznak tartják az egészet, és nem tudják komolyan venni. Nekem azonban nem ez volt a tapasztalatom. A legutóbb is bevált az aktuális horoszkóp: a jóslat az volt, hogy fontos változás fog történni a családomban. Nem egészen úgy vált ez valóra, mint ahogy vártam: az egyik fiamról kiderült, hogy komoly lemaradásban van számos gyerekkori készségben. A változás nem is ez volt, hanem, hogy beírattuk a Mosolykulcs Fejlesztőházba. Itt gyógypedagógiai fejlesztő feladatok tömkelege várt rá, amelyek rengeteget segítettek neki az elakadásaiban.
A Mosolykulcs Gyermek Fejlesztő Központ egy budapesti fejlesztőház, amely 0–12 éves korú gyermekek komplex képességfejlesztésére specializálódott. Szolgáltatásait játékos, gyermekközpontú szemléletben, szeretetteljes és vidám környezetben nyújtja. A központ célja, hogy a gyermekek egyéni fejlődési igényeihez igazodva, korszerű terápiás módszerek alkalmazásával segítse a fejlődési elakadások kezelését. A foglalkozások során elsőként egy szakszerű vizsgálat történik, amely pontos képet ad arról, mely területeken van szükség fejlesztésre. A központ kiemelt területei közé tartozik a beszédfejlődés támogatása, a logopédiai ellátás (például megkésett beszédfejlődés, pöszeség, diszlexia, diszgráfia), a nyelvlökéses nyelés terápiája, valamint a beszédértés és beszédészlelés fejlesztése. Emellett hangsúlyt kap a mozgásfejlesztés is: a TSMT terápia a mozgás, az idegrendszer és a tanulási képességek fejlesztésére szolgál. A TSMT torna a korai életszakasztól kezdve a beszédindítástól egészen az iskolai előkészítésig hatékonyan alkalmazható.
A komplex iskolaérettségi vizsgálat és az iskola előkészítő foglalkozások az iskolakezdésre való felkészítést célozzák. Ezek a programok a gyermekek életkori sajátosságaira építve fejlesztik a mozgásos, kognitív és szociális képességeket, biztosítva, hogy a gyermekek magabiztosan induljanak az iskolában. A gyógypedagógiai fejlesztések során egyéni vagy kiscsoportos foglalkozásokon történik a részképességek – például a mozgás, beszéd, megismerés – célzott fejlesztése. További kiemelt terület az autizmus specifikus terápia, valamint a szociális-kommunikációs készségek támogatása, amelyek egyéni és csoportos formában is elérhetők. A Mosolykulcs a baba-mama foglalkozásokkal a legkisebbek idegrendszeri érését, mozgásfejlődését, észlelését is támogatja. A központ munkatársai nagy szakmai tapasztalattal, empátiával és személyre szabott fejlesztési javaslatokkal várják a családokat.
Az iskola előkészítő foglalkozás célja, hogy a gyermekek zökkenőmentesen illeszkedjenek be az iskolai környezetbe, és magabiztosan kezdjék meg tanulmányaikat. A Mosolykulcs Képességfejlesztő Központ által kínált komplex program segíti őket abban, hogy elsajátítsák az iskolai rutinokat, az alapvető írás-, olvasás- és számolási készségeket, valamint fejlesszék mozgásos, kognitív és szociális képességeiket. A foglalkozások során a gyermekek játékos formában tanulnak, így motiváltan és örömmel vesznek részt a munkában. A fejlesztés kis létszámú csoportban zajlik, amely lehetőséget ad az egyéni képességek figyelembevételére. A foglalkozás 45 perc kognitív és beszédfejlesztésből, valamint 45 perc TSMT mozgásterápiából áll. A program fókuszában olyan területek állnak, mint az egyensúly, finommozgás, grafomotorika, figyelem, ritmusérzék, szókincs, beszédészlelés, logikai gondolkodás, téri tájékozódás és önszabályozás. Az iskola előtti év különösen fontos, főleg első gyermek esetében, ezért kellenek gyógypedagógiai fejlesztő feladatok. Az iskolaelőkészítő foglalkozások tapasztalatok szerint jelentősen hozzájárulnak ahhoz, hogy a gyermek örömmel és sikerélményekkel gazdagodva kezdje meg az iskolát.